Vipps:

Salgssted Lungekreft, vippsnummer 523205

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.styreleder
Tlf. 91997281

Cecilie Bråthen, nestleder

Helle-Karin Hanssen, økonomiansvarlig

Åslaug Helland, styremedlem

Pål Røsand, styremedlem

Lise Bratli, styremedlem

Ole Knutsen, styremedlem

Sol Nymoen, styremedlem

Mariann Bekkos, varamedlem

Karine Tveiten Kjörk, varamedlem

Liselotte Bjelke, varamedlem

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkjede og består av over 170 hoteller på over 100 destinasjoner i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Baltikum.

Nordic Choice består av kjedene: Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion, Clarion Collection og Nordic Hotels & Resorts.

For deg som gjest betyr dette kort vei til nærmeste hotell og dermed stor valgfrihet.

Som medlem av Lungekreftforeningen får du 5 prosent på samtlige hoteller, og 10 prosent på Clarion Hotel Royal Christiania ved Oslo S.

For å kunne benytte denne avtalen må du benytte en kode. Koden vil dere få sammen med medlemskontingenten når vi sender den ut. Du kan også få den ved å henvende deg til oss på e-post.

Reservasjon av hotellrom online:

Gå inn på www.nordicchoicehotels.no. Opprett din egen bruker under «registrer deg», velg registrering av web-profil, fyll inn opplysninger det blir bedt om, klikk på fortsett. Under «legg til bedriftsavtale» setter du inn koden du har fått oppgitt på medlemsfakturaen (8 siffer), da kommer opp «lungekreftforeningen». Bekreft denne, og gå videre.

Reservasjon via telefon:

Ring vårt kundesenter på tlf. 23 10 80 00.

Husk å oppgi at du er medlem av lungekreftforeningen ved bestilling og innsjekk.

PUST er medlemsbladet til Lungekreftforeningen. Det kommer ut om lag tre ganger i året med nyheter, kurstilbud, møteinnkallinger og annet.

Du finner også PUST på mange av landets lungeavdelinger. På denne siden kan du laste ned bladet som pdf.

pust 1 2018 web 1

Vedtekter

Vedtektene ble først vedtatt på stiftelsesmøtet 9. november 2008 og sist revidert 22. april 2017.

Last ned (pdf)

Handlingsplan 2014–2017

Handlingsplanen ble vedtatt på årsmøtet 2014 og gjelder fram til og med 2017.

Last ned (pdf)

Årsmeldinger

Årsmeldingene er styrets beretning for arbeidsperiodene og blir godkjent av årsmøtet.

2014 | 2015 | 2016

Annet

Reiseregningsskjema til nedlasting (.xls)

Den 23. og 24. november 2007 inviterte en prosjektgruppe bestående av medarbeidere fra Kreftforeningen og Rikshospitalet lungekreftpasienter og deres pårørende til møte. Møtet viste at det var stor interesse for en lungekreftforening, og et interimsstyre ble dannet.

Interimsstyret jobbet fra januar til november 2008 med markedsføring av foreningen i ulike medier, for utvikling og spredning av informasjonsmateriell, og ikke minst i forbindelse med planlegging av foreningens stiftelse.

I forkant av stiftelsen deltok representanter fra interimsstyret i et innslag for NRK-programmet Puls den 03.11. Innslaget finnes på NRK nett-TV.

7 til 9. november ble det avholdt en vellykket stiftelsessamling med deltagere fra hele landet. Foreningen ble formelt stiftet søndag den 9. november 2008, og et styre ble nedsatt.

I april 2009 holdt foreningen sitt første landsmøte, på Thon Hotel Linné i Oslo.

Lungekreft rammer hvert år i overkant av 2800 nordmenn. Er du eller en av dine nærmeste én av disse?

Lungekreftforeningen ble stiftet 9. november 2008 av pasienter, tidligere pasienter og pårørende. Vårt mål er å gi hjelp, støtte og råd til pasienter som har eller har hatt lungekreftdiagnose, og ivareta deres og deres pårørendes interesser.

Det har skjedd mye positivt innen lungekreftforskning i de senere årene. Lungekreftforeningen vil bli et forum for utvikling av kunnskap og erfaringer om sykdommen. Vi skal også være et talerør overfor myndighetene.

Lungekreftforeningen skal bl.a.:
• arbeide med å gi opplysning og veiledning om lungekreft og behandling av sykdommen overfor pasienter og deres pårørende
• etablere besøktjeneste og drive likemannsarbeid