(bilder lånt fra ulike leverandører)

Kjenner du igjen noen av disse produktene? Eller har du prøvd tilsvarende produkter i perioder hvor det er vanskelig å spise vanlig mat?

Tekst: NORILCO

Vi vil gjerne vite litt om hvordan du bruker næringsmidler og håper du kan delta i en spørreundersøkelse om dette. Deltakelse er anonym, og det tar maksimalt 5 minutter å gjennomføre.

I dag er det flere titalls tusen nordmenn som sliter med å få i seg næring gjennom et normalt kosthold, enten fordi de ikke kan spise, eller fordi kroppen ikke klarer å ta til seg næring. Noen gjennomgår behandling for kreft eller andre sykdommer som svekker immunforsvaret og trenger hjelp til å få i seg tilstrekkelig energi og næring. Andre har medfødte sykdommer som gjør at de ikke kan spise som normalt, noen sliter med å svelge mat, og noen har allergier som gjør at de ikke får i seg nødvendige næringsstoffer gjennom kosten.

Kanskje du er en av de som har brukt næringsdrikker som en del av kosten din? Eller supper, proteinpulver eller andre tilpassede produkter? Kanskje du har et barn som har melkeintoleranse eller må ha mat gjennom sonde? Det finnes mange produkter for dette, og de som har et medisinsk behov for kosthjelp kan få dette dekket over blåreseptordningen. Les mer om dette her.

Klikk her for å komme til undersøkelsen.

Har du spørsmål om undersøkelsen, eller om næringsmidler på blå resept? Ta kontakt med NORILCO på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller på telefon 02013.