PerOlthuisPer Olthuis fra Lørenskog ble i Stavanger i helgen valgt til ny leder av Lungekreftforeningen. – Den beste gaven til lungekreftpasientene vil være om Beslutningsforum på mandag sier ja til å ta i bruk immunterapi som førstelinjebehandling og til behandling av småcellet lungekreft, sier han.

– Lungekreft har lenge vært en av de kreftsykdommer med høyest dødelighet. Nå gir nye behandlingsmetoder langt bedre prognose for mange pasienter, og det er skammelig om det norske helsevesenet nøler med å ta dette i bruk, sier han.

– Sendrektighet med å ta i bruk nye medisiner for alvorlig sykepasienter skader tilliten til det norske helsevesen og bidrar til at mange pasienter søker løsninger i utlandet fordi de mister troen på at de kan få den beste behandling i Norge, sier Per Olthuis som er nyvalgt leder av Lungekreftforeningen.

I tillegg til Olthuis består det nye styret i Lungekreftforeningen av følgende personer:

• Per Olthuis Akershus, styreleder

Styremedlemmer:

• Åslaug Helland, Oslo
  • Gunn Elin Persson, Telemark
  • Wenche Hoholm, Troms
  • Oddvar Bakke, Nord-Trøndelag
  • Cecilie Bråthen, Akershus
  • Jan Morten Schelbred Haraldsen, Telemark
  • Pål Røsand, Vestfold

Kontaktperson:

Per Olthuis, tlf: 91997281, epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Adresse: Postboks 126 Tveita • 0617 OSLO